راه های نگهداری از مژه های لیفت شده

راه های نگهداری از مژه های لیفت شده

مقدمه

امروزه خانم ها برای زیباتر و پرپشت تر نشان دادن مژه های خود دست به انجام لیفت یا لمینت مژه می زنند. در زمان گذشته معمولا افراد از ریمل و فرمژه برای پرپشت نشان دادن مژه های خود استفاده می کردند، یا از مژه های مصنوعی که آن هم گزینه مناسبی نبود. حالا لیفت و لمینت مژه از روش های مناسب و پر طرفدار خانم ها می باشد. اما برای ماندگاری بیشتر مژه ها باید با راه های نگهداری از مژه های لیفت شده آشنا شوید. در این مقاله می خواهیم این نکات را برای شما بازگو کنیم.

فهرست عناوین

راه های نگهداری از مژه های لیفت شده

لیفت و لمینت مژه چیست؟

لیفت یا لمینت مژه جایگزین اکستنشن مژه یا فرمژه می باشد. لیفت لمینت مژه هیچ مواد مصنوعی به مژه های شما اضافه نمی کند و بصورت طبیعی مژه ها را حالت می دهد و آسیبی به مژه ها نمی رساند و باعث تقویت مژه ها نیز می شود. باید بگوییم لیفت مژه، مژه های شما را بلندتر و فر رو به بالا نشان می دهد. اما لمینت مژه باعث تقویت و افزایش ضخامت مژه های شما می شود و فرم خوش حالتی دارد. یکی از نکات مهم لیفت و لمینت مژه این است که هیچ نوع محدودیتی ندارد و تقریبا همه خانم ها حتی خانم های باردار یا شیرده می توانند از آن استفاده کنند.

لیفت و لمینت مژه به چه صورت انجام می شود؟

در انجام لیفت مژه موادی روی مژه ها قرار می گیردکه این مواد بصورت آرام آرام به ریشه ها نفوذ می کند و جذب پیاز مو می شود. معمولا این روش برای افرادی که مژه های سالم و زیبایی دارند و می خواهند مژه هایشان را فر کرده و رو به بالا ببرند پر کاربردتر می باشد. در لمینت مژه نیز مانند لیفت مژه عمل می شود فقط با کمی تفاوت که از کراتین برای تقویت مژه ها استفاده شده است و از رنگ های خاصی برای پر رنگ تر شدن مژه ها استفاده می شود.

یک نکته که شاید خیلی ها به آن برخورده باشند این است که امکان دارد بعد از انجام لیفت یا لمینت مژه حس چسبندگی بین مژه هایتان احساس کنید ولی نیاز نیست که تمام  تار مژه هایتان را از هم جدا کنید چون با اولین شستشوی صورت بعد از 24 ساعت مژه هایتان کاملا از هم جدا می شوند.

دوام لیفت و لمینت مژه چقدر است؟

دوام لیفت و لمینت مژه چقدر است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که دوام لیفت یا لمینت مژه بستگی به رشد مژه های شما دارد اما بطور میانگین یک لیفت مژه ای که خوب انجام شده باشد تا 6 هفته باید دوام داشته باشد. برای اینکه بصورت اضافی از جلسات ترمیم استفاده نکنید و مبلغ بیشتری هزینه نکنید باید به خوبی از مژه های خود مراقبت و نگهداری کنید تا زودتر از زمان موعود نیاز به ترمیم نداشته باشید.

راه های نگهداری و مراقبت از مژه های لیفت و لمینت شده

اگر می خواهید که لیفت و لمینت مژه، روی چشمان شما زمان بیشتری بماند و آسیبی به مژه ها و چشمانتان نزند بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید.

راه های نگهداری و مراقبت از مژه های لیفت و لمینت شده

نکته اول: بهتر است تا 24 ساعت از شستشو و رطوبت دوری کنید.

اگر می خواهید  زمان بیشتری از مژه های خود لذت ببرید باید بدانید که تا 24 ساعت شنا کردن، دوش گرفتن، بخور دادن صورت و شستشوی صورت ممنوع است. چون در این مدت آب به بافت های مژه نفوذ می کند و تمام مواد کراتینه موجود را از بین می برد.

نکته دوم: از محصولات مراقبتی برای مژه تا 24 ساعت استفاده نکنید.

24 ساعت بعد از لیفت یا لمینت مژه از سرم مژه، محلول مژه یا کرم چشم تا جایی که امکان دارد استفاده نکنید.

نکته سوم: در 24 ساعت اول آرایش نکنید.

یکی دیگر از نکته های مهم درباره لیفت یا لمینت مژه مراقبت بعد از آن است. باید از آرایش کردن خودداری کنید، چون مواد آرایشی باعث کاهش حالت ماندگاری لیفت و لمینت مژه می شوند. پس بهتر است که تا دو روز از زدن ریمل و خط چشم خودداری کنید.

نکته چهارم: تا24 ساعت اول سعی کنید که بر روی صورت نخوابید.

از آنجایی که نباید هیچ گونه فشاری به مژه ها وارد شود بهتر است که در 24 ساعت اول از خوابیدن بر روی صورت خودداری کنید.

نکته پنجم: تا جایی که می توانید با مژه های خود با آرامی رفتار کنید.

بعد از لیفت و لمینت مژه، مژه های شما بسیار حساس می شوند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. پس باید حداقل تا 24 ساعت از مالش شدید چشم و مژه هایتان خودداری کنید.

نکات مهم مراقبت بعد از لیفت مژه

نکات مهم مراقبت بعد از لیفت مژه

بعد از لیفت مژه از استفاده هر گونه محصول آرایشی و درمانی روغنی بر روی مژه یا پلک خودداری کنید.سعی کنید در معرض نور شدید خورشید، اشعه ماورای بنفش قرار نگیرید. از لایه بردارها و یا محصولاتی که دارای AHA و روغن هستند استفاده نکنید.

لیفت و لمینت مژه به مژه ها آسیب می رساند؟

طبق گفته پزشکان لیفت یا لمینت مژه به علت دارا بودن مواد شیمیایی موجود در محلول امکان دارد، مژه های شما را شکننده کند. اگر تمام نکاتی که بالا به آن اشاره کردیم را رعایت نکنید و به یک سالن زیبایی حرفه ای مانند سالن زیبایی تاج محل در شهریار نرفته باشید، امکان دارد که مژه های شما خرد، نازک و ضعیف شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای لیفت یا لمینت مژه به سالن زیبایی تاج محل در شهریار مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید