شرایط نگهداری پوست بعد از پاکسازی

شرایط نگهداری پوست بعد از پاکسازی

مقدمه

به مراقبت های کلی پوست پاکسازی پوست گفته می شود، که این مراقبت ها برای بهبود بافت پوست ، رنگ و سلامت آن است.خانم ها برای داشتن پوستی شفاف و بدون لک از پاکسازی پوست استفاده می کنند. ولی شرایط نگهداری پوست بعد از پاکسازی بسیار مهم است.

در کشور ما ایران این خدمات هم تراز شستشو و تمیز کردن پوست، قرار دارد. بعضی ها هم به عنوان لایه برداری یا پیلینگ با آن آشنا هستند. در واقع هر دو مورد پاکسازی پوست می باشد در سالن زیبایی تاج محل در شهریار این خدمات به بهترین شکل برای شما عزیزان ارائه می گردد.

فهرست عناوین

اهمیت مراقبت بعد از پاکسازی پوست

اهمیت مراقبت بعد از پاکسازی پوست

شرایط نگهداری پوست بعد از پاکسازی پوست بسیار مهم است، چون طی مراحل پاکسازی به پوست استرس وارد می شود اگر بخواهیم واضح تر این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم بعد از پاکسازی و حذف لایه های رویین پوست سلول های زیرین پوست شما باید لایه های از دست رفته پوست را جبران کند. تقسیم سلولی، باعث ایجاد لایه ای شفاف و درخشنده کند. مثلا با ماساژ پوست صورت لایه های عمیق تر پوست را تحریک می کنیم تا کلاژن سازی شود، با افزایش کلاژن سازی پوست سفت و خوش حالت می ماند.

مراقبت های اولیه بعد از پاکسازی

1-پرهیز از دستکاری پوست و کندن جوش ها

در کل باید از دستکاری پوست و کندن جوش هایتان پرهیز کنید اما بعد از پاکسازی، پوست شما کاملا حساس است و کندن جوش ها می تواند ضربه سنگینی به پوست شما وارد کند. بعد از پاکسازی، پوست شما بیشتر از همیشه حساس می شود و به واسطه لایه برداری که انجام شده امکان دارد هنوز جوش های سر سیاه یا سر سفید روی صورت باقی مانده باشد و شما را وسوسه کند که آنها را تخلیه کنید ولی باید از این کار خودداری کنید. چون تلاشی که برای تخلیه جوش ها می کنید به پوست شما آسیب زده و باعث ایجاد زخم روی پوست شما می شود و نهایتا باعث می شود جای زخم روی صورت شما باقی بماند. پس اگر جوشی مانده است و تخلیه نشده است آن را به حال خود رها کنید تا به اصطلاح (برسد) و آماده تخلیه شود.

از آرایش کردن دوری کنید و از کرم های مراقبتی استفاده نکنید

2-از آرایش کردن دوری کنید و از کرم های مراقبتی استفاده نکنید

در پاکسازی پوست لایه های رویین پوست برداشته می شوند و لایه زیرین پوست نمایش داده می شود. یعنی تمام سلول های مرده برداشته می شودکه به این عمل اگزفولیشن می گویند البته این کار باعث قرمزی پوست شما می شود و امکان دارد شما را وسوسه کند تا از یک پوشاننده قوی برای پنهان کردن قرمزی پوستتان استفاده کنید، که بهتر است مقاومت کنید.

اگر پاکسازی را در سالن زیبایی تاج محل در شهریار انجام داده باشید باید بدانید که به پوست شما کاملا فشار آورده شده تا یک پاکسازی عمیق داشته باشید و پوست باید خودش را ترمیم کند. پس بهتر است که به مدت چند روز از آرایش سنگین و وسایل مراقبتی پوست استفاده نکنید و به پوست استراحت دهید. پاکسازی پوست باعث می شود که منافذ پوست باز شود و به همین دلیل پوست مستعد آلوده شدن به عفونت های باکتریایی است به همین دلیل مراقبت های بعد از پاکسازی بسیار اهمیت دارد البته بعد از چند روز می توانید آرایش کنید ولی با استفاده از پدهای تمیز و شستشو شده، این کار برای جلوگیری از جوش زدن یا بیشتر شدن جوش ها می باشد.

موقع شستشو با پوستتان مهربان باشید

3-موقع شستشو با پوستتان مهربان باشید

باید حواستان باشد که پاکسازی، پوست شما را بشدت حساس می کند و نباید با آن خشن برخورد کنید. در بیشتر مواقع استفاده از سرم ها و وسایلی که برای مراقبت یا ماساژ صورت از آن استفاده می کنیم دیوار محافظتی پوست را از بین می برد برای همین بهتر است که برای شستشو بعد از پاکسازی از یک شوینده آبرسان ملایم استفاده کنیم. مثلا استفاده از شامپوی بدن برای پوست های حساس مناسب است. این شامپو با اینکه برای بدن به فروش می رسد ولی هیچ آسیبی به بافت پوست شما نمی رساند. یا هر شوینده ای که آبرسان و برای پوست های حساس مناسب باشد را می توانید به راحتی استفاده کنید.

4-از تونرهای قوی استفاده نکنید

تونرها که در دسته شوینده های پوستی قرار دارند و از شوینده های صابونی قوی تر هستند و تمامی آلودگی موجود در منافذ پوست را از بین می برند البته بیشتر تونرها بر پایه آب هستند و اسانس های گیاهی و روغنی دارند. ولی باز هم استفاده از آنها تا چند روز بعد از پاکسازی پوست توصیه نمی شود. شرایط نگهداری پوست بعد از پاکسازی بشدت حساس است و استفاده از تونرهای که بر پایه الکل هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون باعث تحریک و خشکی پوست می شود.

به هیچ عنوان سونا نروید

5-به هیچ عنوان سونا نروید

یکی از نکات مهم مراقبت بعد از پاکسازی این است که در محیط های گرم قرار نگیرد و سونا به علت خشک و گرم بودن جای مناسبی برای افرادی که پاکسازی پوست انجام می دهند و باعث آسیب دیدن پوست و مویرگ های پوست می شود.

6-ماساژ بعد از پاکسازی پوست ایده مناسبی نیست

بهتر است که بعد از پاکسازی پوست چند روزی از رفتن به سالن های ماساژ خودداری کنید. چون تحریک پوست صورت، امکان دارد عوارض خوبی برای پوستتان نداشته باشد.

ماساژ بعد از پاکسازی پوست ایده مناسبی نیست

7-ورزش بعد از پاکسازی پوست صحیح نیست

اگر قصد دارید ورزش کنید یا به باشگاه بروید این کار را قبل از پاکسازی پوست انجام دهید چون بعد از پاکسازی پوست کاملا حساس است و با ورزش کردن دمای بدن بالا رفته و باعث عرق کردن می شود و این دو کنار هم باعث آزار پوست شما می شود.

8-از آفتاب دوری کنید

تا چند روز بعد از پاکسازی نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد و از رفتن به استخرهای رو باز و کنار ساحل دوری کنید و حتما اگر بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

9- از اسکراب و لایه بردار ها دوری کنید

امکان دارد استفاده از اسکراب یا لایه بردارها باعث التهاب پوستی شود پس بهتر است که از آنها استفاده نکنید.

10-از داروهای ضد آکنه و ماسک های خانگی استفاده نکنید

داروهای ضد آکنه یا ماسک های خانگی هم می توانند تحریک کننده های قوی باشند پس بهتر است که دور آنها را نیز خط بکشید و به پوستتان فرصت استراحت بدهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید