ترمیم موهای آسیب دیده

راه های ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده

مقدمه

در این مقاله می خواهیم در مورد راه های ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده صحبت کنیم. اگر علت ریزش یا خشکی و سایر مشکلات موهای شما به دلیل بیماری خاصی نباشد، باید حتما علت را جویا شوید. می توانید برای حل این مشکل به سالن زیبایی تاج محل در شهریار مراجعه کنید برای ترمیم موهای آسیب دیده لازم است تا چند مورد از مواردی را که در این مقاله ذکر کردیم را امتحان کنید، با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

مشکلات عمده خانم ها گره خوردن موها

باید بدانید که راه های ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده به راحتی نیست و موها به سرعت گره می خورند. ساقه مو یعنی همان قسمت بیرونی مو یا کوتیکول های سالم مو که بسته هستند اصطحکاک بیشتری ایجاد می کنند و بشدت و با سرعت بالاتری به موهای دیگر گیر می کنند و باعث گره خوردن موها می شوند. کوتیکول یا همان قسمت بیرونی ساقه مو از سلول های مرده تشکیل می شود ولی وظیفه محافظت از مو را دارد. اگر رطوبت موهایتان کم باشد باعث گره خوردن موهایتان می شود.

مشکلات عمده خانم ها گره خوردن موها

راه های جلوگیری از گره خوردن مو و موخوره

برای کمتر گره خوردن موها سعی کنید که موهایتان را به آرامی و با دقت شانه بزنید. بهتر است که، از پایین موها شروع کنید و خیلی آهسته گره های موها را باز کنید تا به قسمت بالایی مو و ریشه برسید. از شانه زدن محکم و خشن موهایتان اکیدا خودداری کنید، چون این کار باعث شکنندگی و آسیب جدی و طولانی مدت و همچنین وز و بدحالت شدن موهایتان می شود. یادتان باشد هیچوقت موهای خیستان را شانه نزنید، مگر اینکه موهایتان حالت دار باشند. بهتر است از یک شانه دانه درشت برای باز شدن موها و پخش کردن نرم کننده یا شامپوی مخصوص زد گره مو استفاده کنید ولی برای شانه زدن موهایتان حتما صبر کنید، تا موها کاملا خشک شود. موهای خیس شکنندگی بیشتری نسبت به موهای خشک دارند و بیشتر مستعد کشیده شدن بیش از حد هستند و در نتیجه به ساقه مو آسیب می رسد.

راه های جلوگیری از گره خوردن مو و موخوره

را ه های خلاص شدن از گره خوردن مو

شاید این جمله برای شما کمی عجیب باشد ولی بهتر است که موهایتان را کمتر شانه کنید چون شانه زدن زیاد مو باعث آسیب خوردن موها می شود. توصیه بعدی ما به شما این است که قبل از رفتن به حمام موهایتان را شانه بزنید و با موهایتان با ملایمت رفتار کنید.

سعی کنید که به رطوبت موهایتان بیشتر اهمیت دهید. موهایی که رطوبت کمتری دارند و فاقد چربی هستند تقریبا دچار خشکی و کدری می شوند و الکتریسیته ساکن در موها باعث گره خوردگی می شود.  برای داشتن موهای سالم بهتر است که منظم به موها به میزان کافی آبرسانی شود و برای موهایی که نیاز به ترمیم دارند بهتر است از نرم کننده مو که نیاز به آبکشی ندارند و یا اسپری ضد گره مو استفاده شود.

را ه های خلاص شدن از گره خوردن مو

درمان موهای خشک و کدر

برای بهتر ماندن موهایتان تا جای ممکن موهای خود را کمتر بشویید، چون شامپوها برای از بین بردن چربی و آلودگی طراحی شده اند اما متاسفانه چربی طبیعی مو را نیز از بین میبرند. پس تا جای ممکن یک روز در میان یا حتی کمتر موهای خود را بشویید و بگذارید چربی روی ساقه مو باقی بماند و رطوبت مو از بین نرود. می توانید از شامپوهای نرم کننده ای که برای موهای خشک و کدر هستند و فرمولاسیون مخصوص موهای خشک دارند استفاده کنید تا رطوبت به موهایتان برگردد. برای درخشش و رطوبت موهای خود می توانید از روغن جوجوبا یا محصولاتی که حاوی روغن جوجوبا هستند استفاده کنید.

درمان موهای خشک و کدر

راه های جلوگیری از سوختگی و وز شدن مو

معمولا بیشتر خانم ها با مشکل سوختگی یا وز شدن موهایشان رو به رو هستندکه به دلیل رنگ کردن بیش از حد موها اتفاق می افتد. وقتی موهای شما سوخته یا حالت وز شدن دارد یعنی آسیب دیده است برای ترمیم آنها باید راه حلی پیدا کرد. بهتر است که موهایتان را با آب سرد یا ولرم بشویید چون آب داغ بر خلاف آب سرد لایه بیرونی موهای شما را نیز از بین می برد. به همین دلیل شستشو با آب سرد توصیه می شود. برای حل مشکل سوختگی مو بهتر است که از محصولات مناسب استفاده کنید. مانند شامپوها و سرم ضد وز مو که خاصیت آبرسانی دارند. می توانید از سرکه سیب برای شستشوی موها استفاده کنید یا از روغن آرگان که ازخاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد.

ترمیم موهای شکننده آسیب پذیر

اگر موهای شکننده ای دارید مطمئنا دیده اید که موهایتان به راحتی خرد می شوند. متاسفانه درمان این مشکل از موارد قبلی دشوارتر است. شکنندگی موها زمانی اتفاق می افتد که موهایتان بیش از حد تحت تاثیر مواد شیمیایی بوده اند. برای ترمیم موهای شکننده بهتر است که از یک رژیم غذایی پیروی کنید. رژیم غذایی که سرشار از غذاهای کامل و ویتامین ها، میوه ها، سبزی ها و غلات سبوس دار باشد. سعی کنید که موهایتان زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرند چون نور خورشید باعث شکنندگی مو می شود. سعی کنید از محصولاتی که مدت طولانی به مو حالت می دهند استفاده نکنید. چون این محصولات باعث خشکی مو می شوند یا اگر عادت دارید که برای حالت دادن موهایتان از سشوار یا اتو مو استفاده کنید. حتما از محافظ حرارتی مو استفاده کنید تا موهایتان کمتر آسیب ببیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید