راه های ترمیم ناخن

راه های ترمیم ناخن

مقدمه

معمولا همه دوست دارند که ناخن های جذاب و زیبایی داشته باشند. بخصوص خانم ها که بیشتر به سلامت و زیبایی ناخن ها اهمیت می دهند. اما عواملی مانند: کاشت ناخن، خشن جدا کردن ناخن های مصنوعی یا لاک زدن مداوم و استفاده از لاک های غیر استاندارد و بی کیفیت، استفاده از دخانیات، عفونت های خاص و در برخی موارد استفاده از بعضی داروهای آنتی بیوتیک یا داروهای شیمی درمانی و بیماری های قارچی باعث از بین رفتن سلامت ناخن ها می شود. شما می توانید برای پیدا کردن راه های ترمیم ناخن تا پایان مطلب با ما همراه باشید

فهرست عناوین

تقویت طبیعی ناخن ها

تقویت طبیعی ناخن ها

تقویت طبیعی ناخن ها راه های زیادی دارد، که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. در مورد رسیدگی به ناخن اول از همه باید به مواد مغذی مورد نیاز ناخن بپردازیم. مانند: پروتئین، منیزیم،آهن، ویتامین های گروه A,B,C اسیدهای چرب امگا 3 که برای حفظ سلامت ناخن ها بسیار اهمیت دارند.

روغن های گیاهی برای تقویت ناخن

روغن های گیاهی برای تقویت ناخن

مورد بعدی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن هسته انگور و روغن جوجوبا را می توان نام برد. طرز استفاده این روغن ها را بصورت کوتاه برایتان بازگو می کنیم. کمی از روغن را در آب گرم ریخته و انگشتانتان را به مدت 5 الی 10 دقیقه در آن نگه دارید و ماساژ دهید. حرکت دادن یا همان ماساژ ناخن باعث می شود تا خون رسانی به سر انگشتان به خوبی انجام شود. این کار باعث رشد و تقویت ناخن ها می شود.

مواد خوراکی برای تقویت ناخن ها

مواد خوراکی برای تقویت ناخن ها

شما می توانید از مواد خوراکی مانند: گوجه فرنگی و لیمو ترش برای تقویت ناخن ها استفاده کنید. این مواد خوراکی دارای ویتامین A,C و ویتامین گروه B است و برای تقویتو رشد ناخن بسیار مفید می باشد.

می توانید نصف لیوان آب گوجه فرنگی را با کمی روغن زیتون مخلوط کرده و ناخن ها را حدود 10 دقیقه در آن ماساژ دهید، اگر این کار را هر روز یکبار بصورت مداوم انجام دهید، نتیجه آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

لیمو ترش نیز به دلیل داشتن ویتامین C برای تقویت ناخن بسیار مفید است که مانند یک سفید کننده ای عالی عمل می کند.

تاثیر استفاده  از زینک برای سلامت ناخن

زینک برای سلامت ناخن بسیار اهمیت دارد، چون همان قدر که زیبایی ناخن ها مهم است، سلامت ناخن ها نیز حائز اهمیت است. گفته می شود که رازهای زیادی از سلامت انسان را می توان از طریق ناخن ها فهمید. زینک و روی یکی از ویتامین های مفید و موثر رشد ناخن می باشند، چون ناخن از نوعی سلول تشکیل شده که به سرعت در حال رشد و تقسیم شدن است. به همین دلیل زینک نقش مهمی در سلامت ناخن ایفا می کند.

تاثیر استفاده  از زینک برای سلامت ناخن

روغن های تجاری برای تقویت ناخن ها

البته شما می توانید برای تقویت ناخن ها به سالن زیبایی تاج محل شهریار مراجعه کنید تا از بهترین امکانات بهره ببرید یا از روغن های تجاری معتبر که در بازار عرضه می شوند نیز استفاده کنید.

چند نمونه از این روغن ها را به شما معرفی می کنیم:

روغن تقویت کننده   EXPERT ACE ARDENE

این محصول که دارای روغن زیتون، روغن جوانه گندم، روغن بادام شیرین، روغن گل گاوزبان، روغن جوجوبا و ویتامین C است. با استفاده از این روغن می توانید به تقویت و رشد ناخن کمک کرده و از خشکی و شکنندگی ناخن ها جلوگیری کنید.

روغن تقویت کننده   HYDRODERM

این روغن نیز دارای روغن دانه انگور می باشد و از ریش ریش شدن پوست اطراف ناخن جلوگیری می کند و برای تقویت و رشد سریع ناخن بسیار مفید است.

روغن تقویت کننده   COSAR

این محصول که دارای ویتامین A,E می باشد و خاصیت زد پیری دارد، برای بازسازی و تقویت ناخن و رشد سریع آن بسیار مفید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید