جلوگیری از عوارض جانبی اپیلاسیون

جلوگیری ازعوارض جانبی اپیلاسیون

برای داشتن پوستی صاف و بدون مو یکی از بهترین راه ها اپیلاسیون می باشد. اما بهتر است که برای اپیلاسیون به یک سالن زیبایی حرفه ایی مانند سالن زیبایی تاج محل در شهریار مراجعه کنید. متأسفانه، جلوگیری از عوارض جانبی اپیلاسیون همیشه کمی سخت بوده است. حذف موهای زائد گاهی اوقات اثر خود را بر جای می گذارد و به قیمت قرمزی ، جوش ، موهای زیر پوستی و موارد دیگر همراه است. اما عوارض جانبی اپیلاسیون که به راحتی قابل کاهش است نباید مانع از دست دادن مزایای آن شود. آموزش در مورد درمان پیشگیرانه و دانستن اینکه چگونه از شر مشکلات خلاص شوید، اپیلاسیون را از یک چشم انداز وحشتناک به یک مورد هیجان انگیز تبدیل می کند. در مورد عوارض جانبی اپیلاسیون و نحوه درمان آنها بیشتر بدانید.

قرمزی و التهاب
قرمزی و التهاب

فهرست

قرمزی و التهاب

آیا بعد از اپیلاسیون پوست قرمز دیده اید؟ شما تنها نیستید، به خصوص اگر موهای ضخیم را از بین ببرید یا پوست حساسی داشته باشید. جلوگیری از عوارض جانبی اپیلاسیون یا همان گرمای (موم) گاهی اوقات باعث قرمزی و التهاب می‌شود که منجر به گشاد شدن رگ‌های خونی و جریان خون بیشتری به ناحیه‌ای که در حال اپیلاسیون است، می‌شود. اگرچه ممکن است نتوانید به طور کامل از آن اجتناب کنید، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش قرمزی و نزدیک کردن پوست به ظاهر قبل از موم انجام دهید.

نحوه درمان

یکی از مواردی که می تواند به شما کمک کند استفاده از سرم حاوی آلوئه ورا است. برای آرام کردن پوست و رفع التهاب یا قرمزی پس از وکس است. اگر ناحیه ای که اپیلاسیون کرده اید با لباس پوشانده شده است، لباس گشاد و راحت را انتخاب کنید زیرا اصطکاک فقط باعث تحریک بیشتر لکه های پوستی می شود.

جوش ها
جوش ها

جوش ها

تبریک می گویم! موهای شما از بین رفته است، اما اکنون با یک یا دو جوش یا حتی یک جوش باقی مانده اید. متأسفانه، حتی اگر به بهترین تکنسین مراجعه کنید و مستعد آکنه نباشید، این احتمال وجود دارد که این اتفاق بیفتد.

نحوه درمان

گاها توصیه می‌کنند که پوست بعد از موم را نیز تمیز کنید: پوست را بلافاصله با یک شوینده کف‌دار ملایم تمیز کنید تا باکتری‌های وارد شده از طریق فولیکول را از بین ببرید، پوست را برای آنچه پیش رو دارید آماده کنید. از قبل حتما لایه برداری کنید، استفاده از یک شوینده بدن با لایه بردار مانند اسید سالیسیلیک هم می تواند از ایجاد جوش جلوگیری کند و هم آنها را درمان کند. لباس های گشاد بپوشید تا باعث تحریک شما نشود.

کبودی پوست
کبودی پوست

موهای رشد کرده

 گاهی اوقات پس از برداشتن مو، به جای اینکه به سمت بالا برود، دوباره به سمت پایین رشد می کند و سطح پوست را نمی شکند. معمولاً این حالت در مناطقی که موها ضخیم تر هستند مانند زیر بغل یا خط بیکینی رایج تر است، رخ می دهد.

نحوه درمان

خبر خوب این است که با آماده سازی صحیح پوست و مراقبت از آن پس از از بین رفتن موهایتان، می توانید از این برآمدگی های آزار دهنده جلوگیری کنید. برای درمان موهای زیر پوستی، توصیه می کنم 24 تا 48 ساعت قبل و بعد از اپیلاسیون لایه برداری کنید و این کار را سه بار در هفته ادامه دهید.

برآمدگی ها روی پوست

گاهی اوقات، چند ساعت بعد به پوست تازه اپیلاسیون شده خود نگاه می کنید تا برجستگی هایی پیدا کنید. آنها نه جوش هستند و نه موهای رشد کرده اند آنها چی هستند؟ به نظر می رسد، برجستگی هایی که بلافاصله پس از اپیلاسیون مشاهده می کنید، کاملاً شبیه برجستگی هایی است که هنگام مواجهه با سوختگی با تیغ مشاهده می کنید. برآمدگی‌ها اغلب به دلیل واکنش بدن ما به فولیکول مو که در حال اپیلاسیون است و استرسی که روی پوست ایجاد می‌شود، ایجاد می‌شود.

نحوه درمان

برجستگی‌هایی که بدون قرمزی ظاهر می‌شوند، اغلب دو روز طول می‌کشند و پس از آن ناپدید می‌شوند، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد درمان آنها نیست. با این حال، اگر درد ناشی از این برجستگی ها را تجربه کردید، توصیه می شود از دو درمان موضعی استفاده کنید، اما هنگام استفاده از مرطوب کننده با احتیاط عمل کنید.

کبودی پوست

در حالی که پوست کشیده می شود و کبودی روی پوست حساس طبیعی است، پس از اپیلاسیون نباید سیاه و کبود شوید.اگر کبودی‌ها نتیجه یک جلسه اپیلاسیون است، دفعه بعد با خودتان ملایم‌تر رفتار کنید. اگر بعد از یک جلسه اپیلاسیون حرفه ای دچار کبودی شدید، به آن تکنسین مراجعه نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید