جلوگیری از جوش های دور لب

جلوگیری از جوش های دور لب

همه برای داشتن پوستی صاف و شفاف تلاش می کنند و برای پاکسازی پوست به سالن های زیبایی معتبر مراجعه می کنند ما به شما سالن زیبایی تاج محل در شهریار را پیشنهاد می کنیم. جوش ها می توانند ظاهراً در هر جایی ظاهر شوند، اما برخی از نواحی ناامید کننده تر و دردناک تر از سایر نقاط هستند. مطمئناً این مورد در مورد جوش‌های لب صدق می‌کند آن جوش‌های کوچک یا بزرگ مزاحم که در گوشه‌های دهان یا در امتداد خط لب‌های ما ظاهر می‌شوند، نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه می‌توانند به طور کامل آسیب ببینند. جلوگیری از جوش های دور لب بسیار در ظاهر فرد تاثیر دارد.

هر بار که صحبت می‌کنید، لبخند می‌زنید، می‌جوید، خمیازه می‌کشید و متوجه جوش ها می‌شوید یادآوری غیردوستانه‌ای از تحریک و التهاب است که از ناخودآگاه ظاهر می‌شود، و به اندازه کافی سریع از بین نمی‌رود. برای درک بهتر این لک‌های آزاردهنده با ما همراه باشید.

جوش دور لب
جوش دور لب

فهرست

جوش های لب چیست؟ 

در اصل، جوش های لب مانند هر جوش دیگری هستند و به همین دلایل نیز ایجاد می شوند. در واقع جوش‌ها در این ناحیه به دلیل غلظت زیاد و اندازه بزرگ غدد چربی اطراف لب شایع هستند.

مانند بیشتر جوش‌ها، “روغن در منافذ به دام می‌افتد و باعث رشد بیش از حد باکتری‌های آکنه‌زا می‌شود که به التهاب کمک می‌کنند و منجر به برآمدگی‌های قرمز و دردناکی می‌شوند که همه ما به آن عادت کرده‌ایم.” فقط در این ناحیه حساس، دردناک‌تر هستند، احتمالاً به دلیل حرکات زیادی که لب‌ها و دهان ما دائماً صورت می گیرد مانند صحبت کردن، جویدن و غیره.

آنها در امتداد خط لب و گوشه های دهان به صورت برآمدگی های قرمز یا صورتی ظاهر می شوند که ممکن است سر سفید داشته باشند یا نداشته باشند. اینها را نباید با تبخال اشتباه گرفت، زیرا از نظر ظاهری و علت فیزیکی کاملاً متفاوت هستند. اگرچه در ابتدا، آنها ممکن است احساس مشابهی داشته باشند، معمولاً تشخیص بین این دو بسیار آسان است.

برای رفع هر گونه سردرگمی، “سرماخوردگی معمولاً با احساس سوزش و به دنبال آن گروهی از تاول های کوچک شروع می شود. در برخی موارد، بیماران ممکن است به جای تاول های شفاف دچار برجستگی های چرکی شوند.” تبخال توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود، در حالی که جوش ها توسط باکتری ایجاد می شوند.

جوش های لب نیز ممکن است قرمز و تحریک شده به نظر برسند، اما با نگاهی دقیق تر، “معمولاً یک برآمدگی منفرد و قرمز هستند.” جوش های لب ممکن است مردان و زنان را به طور یکسان درگیر کند.

پیشگیری از جوش لب
پیشگیری از جوش لب

علل و پیشگیری از جوش های لب

اکثر جوش های لب، اگر نه همه، توسط همان باکتری های مسدود کننده منافذ ایجاد می شوند که جوش های معمولی در سرتاسر بدن یافت می شوند. هیچ نوع خاص یا متفاوتی از جوش برای ناحیه لب وجود ندارد آنها فقط کمی متفاوت به نظر می رسند و احساس درد می کنند زیرا در ناحیه ای هستند که دائماً مورد استفاده قرار می گیرند.

علل شایع جوش دور لب

خوردن قند و نشاسته: از آنجایی که آنها در اطراف دهان قرار دارند، طبیعی است که فکر کنیم شاید آنچه می خوریم ممکن است عاملی برای ایجاد جوش های ما باشد. و به نوعی این حقیقت دارد. برخلاف تصور عمومی، مصرف غذاهای چرب دلیل بروز آکنه نیستند، این واقعاً قندها و نشاسته‌ها هستند که مقصر هستند.

گرفتن چربی و روغن از غذا بر روی دهان: خوردن غذای چرب ممکن است باعث ایجاد جوش های داخلی نشود (مثل قندها و نشاسته ها)، اما اگر روغن و چربی با لب های شما و اطراف آن تماس پیدا کند، می تواند باعث ایجاد جوش های خارجی شود. . اما در مورد جوش های لب کمی فرق می کند. در حالی که قندها و نشاسته ها به دلیل کارهایی که در داخل انجام می دهند می توانند باعث ایجاد جوش شوند، غذاهای چرب ممکن است به خوبی باعث ایجاد جوش در خارج شوند ، زیرا “غذاهای چرب ممکن است از نظر فیزیکی منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شوند.”

رفع موهای زائد

رفع موهای زائد: از بین بردن موهای زائد یکی دیگر از علل شایع جوش های لب است. هر زمان که اطراف دهان را اصلاح می کنید، می تواند باعث التهاب در فولیکول ها شود که سپس می تواند باعث ایجاد جوش در نواحی اطراف شود.

محصولاتی که استفاده می کنید: محصولات مراقبت از پوست و آرایشی شما نیز ممکن است عوامل موثری باشند. اگر تمایل دارید اطراف دهان بیرون بیاید، “در استفاده از محصولات انحصاری لب احتیاط کنید. اگرچه ممکن است در آبرسانی به لب ها موثر باشند، اما اگر به پوست برسند، ممکن است منافذ را مسدود کنند.”

درمان جوش لب
درمان جوش لب

چگونه جوش های لب را درمان کنیم

اگر وسوسه شده اید که جوش لب خود را بیرون بیاورید، تنها نیستید.”برخی قابل چیدن هستند و برخی نه. یک برآمدگی قرمز و دردناک بدون سر قابل برداشت نیست و تلاش برای چیدن آن ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد باعث ایجاد دلمه و اسکار شود.”

اما اگر روی سطح آن چرک یا جوش سرسیاه مشاهده کردید، می‌گوید که می‌توانید با احتیاط و به آرامی فشاری یکنواخت به سمت پایین وارد کنید تا محتویات جوش را بیرون کنید. فقط مطمئن شوید که هر دو دست و پوست شما به درستی تمیز شده اند. اگر جوش سرسفید یا سرسیاه قابل مشاهده نیست بهتر است آن را دستکاری نکنید.

شوینده های صورت

شوینده‌های صورت حاوی اسید سالیسیلیک که برای از بین بردن چربی اضافی و سلول‌های مرده از سطح پوست عمل می‌کند، همچنین برای درمان و پیشگیری از جوش‌های لب مفید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید