برآمدگی بعد از اپیلاسیون

برآمدگی بعد از اپیلاسیون

برای داشتن پوستی صاف حتما شما هم به اپیلاسیون فکر می کنید؟ اما بهتر است که به یک سالن زیبایی حرفه ایی مراجعه کنید ما به شما سالن زیبایی تاج محل در شهریار را پیشنهاد می کنیم. شما با برآمدگی بعد از اپیلاسیون برخورد می کنید؟در حالی که اپیلاسیون به خودی خود باعث ایجاد جوش نمی شود، باکتری هایی که پس از وکس وارد منافذ باز می شوند می توانند باعث به وجود آمدن جوش شوند. ایجاد جوش پس از موم عادی است ، چه برجستگی های کوچک، سرسفید یا هیولاهای بزرگ که روی پوست ظاهر می شوند. اپیلاسیون به دلایل مختلفی می تواند باعث جوش و سوزش شود: آلرژی به خود موم، حساسیت پوست، لمس ناحیه یا حتی سوختگی خفیف.

هنگامی که موم دریافت می کنید، ممکن است مقداری از سطح روی پوست شما برداشته شود، به این معنی که منافذ شما در معرض دید قرار می گیرند. هر چیزی که در این مدت به آن ناحیه برخورد کند، از جمله عوامل تسکین دهنده، ممکن است باعث ایجاد جوش شود. خوشبختانه، شما می توانید جوش های پس از وکس را به حداقل برسانید تا بتوانید پوستی شفاف و صاف داشته باشید.

برآمدگی بعد از اپیلاسیون
آماده کردن پوست برای اپیلاسیون

فهرست

آماده کردن پوست برای اپیلاسیون

با برآمدگی بعد از اپیلاسیون برخورد می کنید؟ یکی از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از جوش انجام دهید این است که از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. کافی است قبل از اپیلاسیون از یک لایه بردار ملایم مانند یک دستمال شستشو با آب گرم استفاده کنید تا مطمئن شوید که آرایش و روغن از روی صورت شما پاک شده است. اگر به سالن زیبایی می روید، معمولا متخصص از یک پاک کننده قبل از وکس استفاده می کند. اما اگر این کار را نکردند، مطمئن شوید یا از آنها که از یک پاک کننده پوست استفاده کنند.

تمیز نگه داشتن تمام مناطق نیز مهم است. اگر در خانه هستید، دست ها و ناخن های خود را با آب گرم و صابون کاملاً بشویید. سپس، دستکش های یکبار مصرف را بپوشید تا نکات بهداشتی را حفظ کنید.

برآمدگی بعد از اپیلاسیون
احتیاط هنگام انجام وکس

اقدامات احتیاطی وکس

وقتی صحبت از اپیلاسیون به میان می‌آید، مهم‌ترین نکته این است که اپیلاسیون را دوبرابر نکنید. حتی اگر گلدان مومی خودتان باشد، فقط باید یک بار اپلیکاتور را غوطه ور کنید و سپس آن را دور بیندازید. استفاده از یک چوب تازه در هر بار تضمین می کند که هیچ باکتری به محصول وارد نمی کنید. اگر به سراغ سالن زیبایی می روید، مهم است که آنها نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند. اگر متوجه شدید که سالن کثیف است، حتما به یک سالن زیبایی دیگر مراجعه کنید.

استفاده از موم با پایه درخت چای نیز می تواند از بروز جوش جلوگیری کند. درخت چای دارای خواص ضد عفونی کننده است که اغلب در محصولات مراقبت از پوست آکنه استفاده می شود. کسانی که بعد از اپیلاسیون مستعد جوش زدن هستند، اگر همراه با سایر اقدامات احتیاطی، از مومی حاوی اسانس گیاهان بومی استرالیا استفاده کنند، ممکن است کمتر دچار جوش شوند.

اگر به اپیلاسیون حساس هستید، لایه نازکی از پودر بچه را روی ناحیه ای که قرار است اپیلاسیون شود، قرار دهید. این پودر باعث می شود که موم به راحتی موهای شما را بگیرد و همزمان روغن اضافی را جذب کرده و تحریک تماسی را کاهش دهد.

مراقبت بعد از اپیلاسیون
مراقبت پس از وکس

مراقبت پس از وکس

اگر در خانه هستید، روغن فندق  را با پنبه به پوست بمالید. خواص ضد عفونی کننده و تسکین دهنده آن می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند. مثل همیشه، مهم است که بعد از اپیلاسیون به آن ناحیه دست نزنید. در حالی که بسیاری از مردم از احساس صاف و بدون مو لذت می برند، شما پس از برداشتن مو بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستید.

بهتر است که پوست را با محصولات بدون روغن که همگی طبیعی هستند و حاوی روغن های مصنوعی نیستند، مرطوب کنید، تا باعث ایجاد جوش در پوست آسیب دیده نشوید. در عوض، یک پماد تسکین دهنده پوست مانند هیدروکورتیزون، آلوئه یا روغن فندق را روی آن ناحیه بمالید تا به آرام کردن التهاب و کاهش سوزش کمک کنید.

بعد از اینکه در خانه پاکسازی کردید، می‌توانید  روز بعد دوباره آن ناحیه را به آرامی لایه برداری کنید، مگر اینکه قرمز یا حساس شده باشد . ادامه لایه برداری منظم ممکن است به دفع جوش ها و به طور کلی موهای زیر پوستی کمک کند. در دو روز آینده، اگر وکس پا انجام دادید، از پدیکور دوری کنید، از جمله سونا  با هر نوع اپیلاسیون. اگر اپیلاسیون بدن انجام داده اید، به جای حمام، دوش بگیرید، که ممکن است پوست تازه اپیلاسیون شده را تحریک کند.

علاوه بر این، باید از هر نوع ورزش یا فعالیتی که باعث می‌شود در روز بدنتان زیاد عرق کند، خودداری کنید. حتماً برای چند روز در اطراف ناحیه ای که اپیلاسیون کرده اید لباس گشاد بپوشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید